OmaKeusote – sosiaali- ja terveyspalveluiden digiasiointi yhdessä paikassa
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) uusi OmaKeusote kokoaa kaikki tarvitsemasi digitaaliset sosiaali- ja terveyspalvelut yhteen paikkaan. Asioi turvallisesti ja nopeasti silloin, kun sinulle parhaiten sopii!
OmaKeusoteen on koottu kaikki Keusoten digipalvelut sekä linkkejä valtakunnallisiin digipalveluihin.
Sosiaali- ja terveyspalveluissa on jo ollutkin käytössä monia hyviä digipalveluita, mutta laaja kokonaisuus voi olla satunnaiselle käyttäjälle haastava. OmaKeusote helpottaa digiasiointia, kun kaikki palvelut löytyvät yhden osoitteen kautta riippumatta niiden teknisestä ratkaisusta.
OmaKeusoten digitaaliset sote-palvelut mahdollistavat asioiden vireille saamisen ja hoitamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Digiasiointi ei kuitenkaan korvaa Keusoten perinteisiä palveluja vaan toimii niiden rinnalla.
– OmaKeusoten taustalla on vahva tarve ja toive selkiyttää digiasiointia ja tuoda saataville uusia toiminnallisuuksia. Haluamme tarjota hyvinvointialueen asukkaille nykyaikaisen ja ajattoman mahdollisuuden asioida kanssamme, ja vastaamme tällä suoraan asukkaiden esittämään toiveeseen kootusta digipalvelusivustosta, tuotepäällikkö Benita Kapp Keusotelta kertoo.
Turvallisesti ja nopeasti ajasta ja paikasta riippumatta
OmaKeusoten suunnitteluun ovat osallistuneet myös asukaskehittäjät eli Keusoten palveluiden kehittämisestä kiinnostuneet keskiuusimaalaiset.
Asukaskehittäjät antoivat palautetta OmaKeusoten luonnosversion käytettävyydestä. Asukkaiden palautteet on huomioitu tammikuussa julkaistussa OmaKeusotessa, ja kehittämistyö toki jatkuu vielä: palveluvalikoimaa kehitetään ja täydennetään vielä tämän vuoden aikana.
Nyt OmaKeusoten kautta löytyy mm. Keusoten chat-palvelut sekä omien suun terveydenhuollon ja perusterveydenhuollon ajanvarauksien tarkastelu ja peruminen.
OmaKeusotessa voi myös siirtää suuhygienistille varattua vastaanottoaikaa. OmaKeusoten kautta kaikki tämä hoituu turvallisesti ja nopeasti ajasta ja paikasta riippumatta.
– Vielä OmaKeusoten palvelut ovat vähäisiä, mutta palveluja lisätään tasaisella tahdilla. OmaKeusoteen lisätään vielä tämän vuoden aikana muun muassa terveydenhuollon ajanvarauksen laajennukset sekä vahva tunnistautuminen chat-palveluihin, mikä mahdollistaa yksilöllisen palvelun, Kapp kertoo.